Thursday, 28 May 2015

JAGA UMAH~


ASSALAMUALAIKUM..























~~~~~

Pagi tadi..masa duduk kat meja cikgu..terpandangkan grill kat sliding cam renggang..eh? Tapi masa tu time bebudak dtg skolah..lepas sorg..sorg yang datang..sudahnya terlupa nak tgk..

Pastu masa bebudak buat keje..baru laa pasan semula grill tu..terus kuar tgk..ermm..cam kena tarik jer grill ni..renggang..pastu kedudukan mangga pun berubah..slalu elok jer cam biasa..ni kedudukannya senget..tempat masuk kunci menghala ke kanan..ermm..macam orang nak buka jer..

Panggil Cikgu Jah..kot dia pasan masa dtg tadi..katanya tak pasan..tapi nampak cam ader cubaan org nak buka kunci..pastu Kakak pun ambik kunci..buka laa mangga tu..dahtu nak kunci balik dah tak bleh..jenuh pusing2..sampai rasa nak naik hangen jer..Cikgu Jah cuba pun tak bleh juga..dan2 tu pulak laa rosaknya..

Tepon kawan minta tolong belikan kunci baru..sbb dah mmg kompem takleh guna dah..mangga kat dapo yang sederhana besar pun ganti jugak dgn yang besar..ermm..sini ader gad yang jaga siang mlm..mungkin terlepas pandang..ntah laa..tadi dah bgtau kat dorg..moga dijauhkan dari perkara yang tidak baik..InsyaAllah..

Pesan kat adik2 depan blkg..jaga umah baik2..bukan sbb kes pagi tadi pesan camtu..mmg dah rutin sebenarnya pesan gitu..ehehe..





POSE DAH DEKAT~


ASSALAMUALAIKUM..

























~~~~~
Dah berzaman tak layan citer melayu time Maghrib..minggu ni banyak plk kejenya..dah azan tapi tak siap lagi kemas dapo..dahtu masa cuci pinggan..buka laa tibi..biar tak sunyi..dgr laa sore budak pompuan sebut Dewi..Dewi..cam ngengade jer bunyinya..pastu tgk laa jap..laa naper panggil Dewi jer? Cam kurg ajar jer..mak dia bleh biar pulak..ehhh! Sakit pulak ati kita..ahaha..terus tutup tibi..nyampah tau nyampah? Ekeke..;p

Budak tu sebenarnya naper? Ader sakit aper2 ker..mungkin ader peminat citer tu kat sini tau..cer bgtau sket..ehehe..nasib baik citer jer..kalau betul2 mmg Kakak cilikan ajer mulut tu..ahaha..errr..bukan aper..Kakak pantang betul budak2 yg panggil org dewasa camtu..cam kat sini..dedulu..budak2 skolah rendah panggil nama jer kat org yang anta dorg pegi skolah..(pemandu van)..Amboi2! Sajak betul muka korg..haa..mmg kena bebel laa..pastu baru laa dorg tobat..kikiki..


Saturday, 23 May 2015

JANGAN PIKIR BUKAN2~


ASSALAMUALAIKUM..











~~~~~
Bila pegi blkg..tingat si Reza..mula laa terpikir bukan2..haishhh! Moga dijauhkan..harap Reza selamat walau di mana berada..InsyaAllah..

PERATURAN~


ASSALAMUALAIKUM..

















~~~~~
Bila bagi adik2 blkg masuk umah..mmg kena pantau slalu..jap2 kang buku terabur..jap2 kang pen terabur..jap2 kang dengar gaduh ngan adik2 depan..takder laa sampai bercekau..cuma asik memaki hamun jer sesama..grrr..sabo jer laa..