Wednesday, 30 January 2013

CUTI~


Assalamualaikum..





























~~~~~~~~
Selamat bercuti pada yg berkenaan sajer..hik²


JOE~


Assalamualaikum..








~~~~~~~~~~
Ini Joe..baru tahun lepas datang menetap kat sini..dah kena zassss pun..kikiki ;p
Joe antara kucen terbiar yg bleh dikatakan agak bertuah..sbb aper bertuah? Err..takder laa bertuah mana..ehehe..cuma kalau nak dibandingkan dgn yg melarat kat luar sana..Joe kira bertuah jugak laa..bertuah sbb tak perlu bersusah payah mencari makan..kalau dulu..Joe mungkin kena berebut dgn kucen² len utk mendapatkan makanan..

Kalau kita tgk..sesetgh kucen terbiar ni tak mintak lebih pun..cukup sekadar dapat makan pun jadi laa..tgk laa..tido atas akuarium lama beralaskan besi buruk dah cukup selesa buat Joe..dlm byk² kucen kat blkg ni..Kakak rasa Joe adalah yg terbaik..sejak dtg sini..dia tak cari gaduh ngan sesaper pun..kena belasah lagi ader laa..Joe datang nak tumpang makan jer..berkat kesabaran..akhirnya dia dapat makan juga..

Dulu..Joe ni mmg susah nak pegang..lama² ok jer..jenis lembut ati camtu laa..cepat jinak..kalau dapat yg jenis liar..mmg payah jugak laa..ambik masa nak jinakkan..itupun blum tentu bleh jinak..kikiki..;p

Kakak tgk..Joe ni tersangat laa sabar..nak² kalau time makan..mesti dia tunggu yg len siap makan..padahal dah gaul 2 dulang besar..takpun dia tunggu yg kaki gaduh siap makan dulu..baru dia makan..sabar betul..sbb tu laa..bila gaul nasik..Kakak akan tumbuk lauk halus² baru gaul..takder laa yg len memilih lauk jer..mmg dari dulu lagi buat camni..biar sama² rasa..:)

Tido lena yer sayang..:))


HAA..TAWU TAKOTTT~


Assalamualaikum..

























Monday, 28 January 2013

DAMIA~


Assalamualaikum..










 









 







~~~~~~~~~~~~~~~~
Ini Damia..lebih mesra dgn panggilan Mia..rasanya baru setahun lebih dia duk kat sini..umahnya selang 2 buah umah jer..umah yg jadi tempat tinggal Azim skang ni..ehehe..

Mia baru 6 tahun..sgt petah berkata²..berbanding tahun lepas..masa tu dia malu² lagi nak bersembang..tak slalu pun jumpa Mia ni..smlm..kebetulan masa nak tutup pagar..dia ader kat umah jiran..tetiba datang dekat bertanyakan bebudak kat sini..

Mia: "Cikgu..yg oren ni nama aper?" 
kikiki..panggil kita cikgu gak..;p~
Kakak: "Nama dia Wawa.." 
Mia: "Ooo..saya tak tau nama dia..saya panggil dia KUCEN GEMOK.."
Kakak: "Ahaha.." (sambil gelak guling² tak sedor diri..kehkehkeh..)

Macam² Mia tanya..katanya Wawa suka dtg umah dia malam²..Panda,Mila ngan Chew pun sama..katanya lagi..pipi Andika tu tembam sgt..kikiki..seronok bersembang dgn si comey ni..nampak sgt dia kasihkan haiwan..Mia citer..kat skolah dia pun ader kucen yg dtg..dia dan kenkawan bagi nama Siti Manja..ehehe..bagus laa..harap ramai lagi kanak² di luar sana yg kasihkan haiwan seperti Mia..InsyaAllah..:)



WAWA 28~


Assalamualaikum..