Wednesday, 20 March 2013

CARI SAPER?


Assalamualaikum..

Dalam pukul 10 pagi tadi..cikgu Waty kata..Obi jatuh longkang..terus tgk kat blkg..cari² tak jumpa pun Obi..pastu pelik..naper byk sgt kesan air..pastu pasan dlm baldi byk bulu kucen..kompem Obi jatuh dlm baldi bukan jatuh longkang..mmg slalu tadah air sbb senang nak cuci kat blkg..baldi tu letak kat tepi pangkin..mungkin Obi tido kat situ..sblm ni Obi tido bawah kanopi jer..sesal tak sudah rasa..jenuh panggil..tapi Obi tak muncul..tgk kat longkang pun takder..4 5x cari sana sini..sampai jiran pun tegur..Obi masih tak nampak muka..

Pukul 4 lebih tadi pegi blkg semula..harap dapat jumpa Obi..risau sbb ari mendung..kalau ujan lagi susah nak cari..


Bebudak len pun sibuk mencari sama..mencari laa sgtt..


Pegi cari kat sebelah kiri..jenguk merata..panggil²..masih tak jumpa..pusing pulak pegi sebelah kanan..


 Cari sampai ujung..jenguk² kat longkang..masih tak nampak bayang..takper laa..tenangkan ati sendiri..terus pusing balik..sampai separuh jalan..pusing blkg..nak panggil bebudak yg mengikut ni balik sama..tetiba nampak Obi berlari sesama dorg..


Ya Allah..hepinya..syukur Alhamdulillah..Obi selamat..


Lega rasa ati..


Kalau tak..


Nak buat keje pun tak tenang..


Skang ni..


Tengok dinding pun bleh senyum..ekeke..;p