Tuesday, 30 April 2013

SIHAT TAK 2~


Assalamualaikum..

















~~~~~~~


Arini..dua beranak ni sihat sahaja..Alhamdulillah..:)

Sejak Chew kuar wad buat kali kedua..mmg pantau makan dia..risau sakit berulang lagi..doktor penah tanya Chew makan aper..bila cakap..doktor kata makanan tu tak elok utk kucen..ermm..susah nak cakap..kalau nak ikutkan makanan tak elok..kucen yg makan makanan mahal pun ader juga sakit mcm Chew..nak beli makanan mahal utk bebudak yg 30 ekor ni..mmg tak mampu..hanya doa agar yg lain² sentiasa sihat..bagi Kakak ini sumer dugaan..terima dan hadapi dgn tenang..:)

Tapi untuk Chew..mmg kena sediakan makanan khas..masa kuar wad aritu..doktor suh belikan makanan khas utk batu karang..Chew bukan nak mkn pun..kena gaul ngan wetfud sket..bila ader bau..baru laa dia nak makan..itupun tak byk..nampak susut sket Chew lepas sakit..satu ari makanan Chew abis..tak sempat kuar pegi beli..kalau makanan biasa bleh cari kat kedai biasa jer..nak taknak..rebus sket ayam bg kat Chew..Chew tak nak mkn pun..wetfud pun taknak juga..dah lapar sgt baru dia makan..esok pagi..bgn²..tengok berlonggok² muntah..muntah makanan dan air..kesian Chew..nampak lemah..bg ikan rebus pun taknak..tido jer..tghari baru kawan dtg anta makanan..kirim kat kawan sbb kawan nak dtg sini..sempat pula kawan berseloroh.."punya mahal makanan Chew..kecik camni dekat rm60..ni kalau beli pizza puas makan..kikiki"..

Takper laa Chew..tgk Chew sihat dah buat Kakak hepi..yg tak hepinya..bila Chew buat makanan tu mcm bola..geram rasa nak lempang jer..Chew ni..bila siap mkn..kalau ader lebih..mesti dia kuarkan sebijik makanan dia..pastu dia buat mainan..sabo jer laa..grrr..


Monday, 29 April 2013

ESOK CUTI~


Assalamualaikum..


























Esok cuti..slamat bercuti..;)



SEDAPPP ;)


Assalamualaikum..











Yer Otek..sedapppp..ehehe~

Tima kasih banyak² Pak Ngah..rasa mcm makan masakan mak jer..:)


Sunday, 28 April 2013

TANJAT DAN TANJAT LAGI~


Assalamualaikum..











Seminggu yg lalu..masa tgk tv kat ruang tamu..pasan ader kutu beras  merayap..pelik juga..dlm ati cakap mungkin sesat..sapu nanti ilang laa..tp lama² jadi heran..sbb bila dah sapu masih ader lagi..eh! Mana lak datangnya? Nak kata dlm beras mmg takder..kalau ader pun 2 3 ekor jer jumpa time nak masak nasik..heran jugak..nape bleh kuar? Biasanya kalau kutu beras..mmg duduk dlm beras..musykil rasa..tertanya²..siap gugel mana tempat kutu beras suka duduk dan membiak..dalam beras..gandum dan jagung..ermm..

Slalu tiap kali abis keje..terus sapu umah..sapu bilik..lantai mop ari minggu jer..bilik jer mop ari²..yer laa nanti nak solat..kekadang bebudak ni masuk bilik bukan reti nak basuh kaki..dah laa kuar tak pakai sliper..hikhik..lepas setel sumer..baru laa bleh rehat dan tgk tv..skang memlm tgk tv kat luar sbb tv kat bilik takder astro..kikiki..mmg best lepak kat luar..tapi yg geramnya..masih lagi jumpa kutu..pehal jadi camni? Grrr!!

Nak dijadikan citer..Jumaat aritu byk sgt keje..dah lambat nak solat maghrib..dah solat terus laa tunggu Isyak..duk melayang² pikiran..nampak byk kutu kat lantai..erkkk!! Tanjat Kakak..camner bleh byk kutu kat sini? Padahal mop slalu..ngan klorok lak tu?!! Eiii geram sungguh! Pelik pun yer jugak..terus sapu..esoknya..tgk ader lagi..sapu lagi..spray pulak..mati..mop lagi..setel..tak nampak dah kutu..lega ati..berbunga² rasa..

Sampai laa malam..tgk dah takder kutu..ermm..dah mati belaka agaknya..tapi pelik..mesti ader sarang..kalau tak..takkan bleh membiak camtu? Mula laa bercakap sorg²..lama² maleh nak pikir..kutu pun dah takder..semalam..pagi ader urusan..kuar jap..sblm tu..dah cuci blkg ngan bagi bebudak ni makan..tgk kat depan..ader kesan kencing kucen kat longkang ngan tepi motor..ermm..ni mesti keje Wawa..Abg Ate..Dika dan Roy..takper laa..nanti ptg baru setelkan..biasanya mmg bersihkan kat depan petang Ahad..kalau buat awal..nanti kena bersihkan lagi..bebudak ni bkn bleh tgk Kakak nak rehat sket..hikhik..

Lepas Zuhur..rehat jap tgk tv kat depan..tetiba pasan ader lagi kutu merayap!! Ishh!! Terus masuk bilik tgk..apehal ader lagi ni??!! Marah betul rasa..terus cakap.."Ooo..korg nak berperang yer? Ok..meh kita perang!" Terus ambik plastik itam..bukak almari baju..cari² takder kutu..tgk rak barang²..kuarkan satu²..takder kutu..tgk kat laci..takder kutu..tgk dlm kotak bawah katil..takder kutu..mana? Mana korg sembunyi haa? Tgk celah tilam..takder jugak..yg pasti byk kat lantai..grrr..

Bila dah selongkar barang..paham² jer laa..eh! Ni dah tak pakai..ni pun dah tak guna..ni pun sama..sumer masuk plastik sampah..ahaha..org pompuan camni laa kot..masa nak buang barang..punya laa sayang..kata nanti bleh guna laa itu laa..padahal simpan tak guna² pun..kotak ubat gigi pun bleh simpan..kahkahkah!! Puiii betul laaa!!

Sejam ngemas..masih tak jumpa sarang kutu..geram rasa..takper laa..vakum umah dulu..nanti terus mop skali..asyik skali buat keje..sampai org mesej pun tak dgr..ehehe..vakum kat luar dulu..pastu vakum kat bilik..harap sumer kutu terhapus lepas ni..bila sorongkan vakum kat bawah rak tv..tersekat pulak..ishh! Aper benda pulak bawah ni..terus tarik..erkkk!! Tanjat Kakak..sarang kutu dah jumpaaaa!!! Banyak giler!!! Menguit²!! Nak ambik gambo pun geli..kahkahkah!! Nak tau kat mana kutu tu bersarang? Kat dlm kotak gandum..pest control punya ubat utk bunuh lipas..semut dan sebagainya..ntah mcm mana bleh lupa nak buang..yer laa kan..dah letaknya kat tempat tersorok..adeh laa..lega betul rasa..terus ilang sakit jiwa..kehkehkeh!!

Berehhh..dah setel sumer..tinggal nak mengemop jer..letih rasa..badan pun dah bau puaka..rehat laa jap..kikiki..terus capai enpon..tgk ader miskol..ermm..mesti tak dgr masa vakum tadi..ader mesej juga..dari kawan yg duduk 'obersi'..reply jap..pastu direply kembali..erkkkk!!! Tanjat Kakak! Katanya dah nak sampai umah..wuwuwu..bleh luruh jantung camni..jap japppp!! Nak ngemop jappp!! Err..japp jappp nak mandi dulu!!! Ahaha..mcm ribut jadinya..


Kejutan sungguh..Kak Rina dtg bawa makanan utk adik² Kakak..katanya sekejap sajer..tak sempat panas punggung dah balik..terima kasih banyak² Kak Rina..maaf sbb lama menunggu kat luar..maaf sbb tak sempat sediakan minuman..terkilan sgt rasa..dah laa pestime dtg..kalau Mama Meyi takper..air masak jer..ahaha..;p


Alhamdulillah..


Rezeki bebudak ni..


Kemain lagi makan..


Andika pun tumpang sama..


Sedap tak Dika? Ehehe..


Bebudak blkg pun sonok..


Maklum laa..


Bukan slalu dapat makan bekwud..hikhik


Terima kasih banyak² yer Kak Rina..harap tak serik datang sini lagi..ekeke ;)



Friday, 26 April 2013

JUNIOR 4~


Assalamualaikum..






























SOMBONG 2~


Assalamualaikum..











~~~~~~~~~~
Otek ni mmg sombong..sejak ader Nio..mmg payah nak nampak dia masuk umah..kalau masuk pun..bila nampak Nio..cepat jer dia kuar..takpun dia bg pelempang baru kuar..tak tau laa bila dia nak ok ngan si Nio ni..ehehe~
Nio ngam ngan Adik..ngan Chew pun ok..tapi lebih lagi ngan Adik..aritu nampak Nio carik nenen kat Adik..Adik biar jer..lama² Adik rimas..dia bg gak pelempang 2 3 das..terus serik dak Nio tu..kikiki..Adik juga slalu mandikan Nio..lepas mandikan Nio..dia kunyah² pulak budak tu..sabo jer laa..macam² pangai bebudak ni..hikhik



Thursday, 25 April 2013

MASUK~


Assalamualaikum..











~~~~~~~~
Pagi tadi letak Nio kat luar..sblm sakit aritu..Nio dah ok duk blkg..dah pandai main² ngan abg kakak dia kat blkg tu..tapi pagi tadi..letak jer nangis..kena laa dukung jap..pastu baru diam..tinggalkan Nio terus buat keje..sejam pastu..jenguk jap..tgk dia tido..baru jap ni..ambik Nio bawak masuk umah..bukan aper..sian baru baik sakit..nanti ptg kuarkan balik..mlm baru masuk umah semula..:)