Tuesday, 30 April 2013

SIHAT TAK 2~


Assalamualaikum..

















~~~~~~~


Arini..dua beranak ni sihat sahaja..Alhamdulillah..:)

Sejak Chew kuar wad buat kali kedua..mmg pantau makan dia..risau sakit berulang lagi..doktor penah tanya Chew makan aper..bila cakap..doktor kata makanan tu tak elok utk kucen..ermm..susah nak cakap..kalau nak ikutkan makanan tak elok..kucen yg makan makanan mahal pun ader juga sakit mcm Chew..nak beli makanan mahal utk bebudak yg 30 ekor ni..mmg tak mampu..hanya doa agar yg lain² sentiasa sihat..bagi Kakak ini sumer dugaan..terima dan hadapi dgn tenang..:)

Tapi untuk Chew..mmg kena sediakan makanan khas..masa kuar wad aritu..doktor suh belikan makanan khas utk batu karang..Chew bukan nak mkn pun..kena gaul ngan wetfud sket..bila ader bau..baru laa dia nak makan..itupun tak byk..nampak susut sket Chew lepas sakit..satu ari makanan Chew abis..tak sempat kuar pegi beli..kalau makanan biasa bleh cari kat kedai biasa jer..nak taknak..rebus sket ayam bg kat Chew..Chew tak nak mkn pun..wetfud pun taknak juga..dah lapar sgt baru dia makan..esok pagi..bgn²..tengok berlonggok² muntah..muntah makanan dan air..kesian Chew..nampak lemah..bg ikan rebus pun taknak..tido jer..tghari baru kawan dtg anta makanan..kirim kat kawan sbb kawan nak dtg sini..sempat pula kawan berseloroh.."punya mahal makanan Chew..kecik camni dekat rm60..ni kalau beli pizza puas makan..kikiki"..

Takper laa Chew..tgk Chew sihat dah buat Kakak hepi..yg tak hepinya..bila Chew buat makanan tu mcm bola..geram rasa nak lempang jer..Chew ni..bila siap mkn..kalau ader lebih..mesti dia kuarkan sebijik makanan dia..pastu dia buat mainan..sabo jer laa..grrr..