Saturday, 29 June 2013

NAK BUAT APER?


Assalamualaikum..




















Semalam..ingat lepas siap menyapu..nak setelkan keje len..2 3 ari asik terpikir jer..tapi ader aral lak..baru arini berkesempatan nak buat..kisahnya penutup longkang dicurik org beberapa tahun yg lalu..macam² dah letak utk tutup longkang tu..tapi sumer jahanam..tensen..lagi tensen bila jadi tempat org buang sampah dan daun..lama² tersumbat..geram  jer rasa..slalu laa bila sapu kat depan..Kakak kutip aper² yg ader kat dalam tu..tapi masih lagi ader yg buang..last² dah maleh..lantak laa..biar jer..kalau time rajin nak kutip Kakak kutip..kalau time tak rajin..buat mcm tak nampak..huh!

 Lama² baru sampai seru nak tutup balik..ingat nak cari besi dan simen kat tepi tu..tapi simen lak takder..nanti laa beli..guna laa aper yg ader dulu..tingat kat blkg ader jaring lama..aritu tukar jaring kat grille..tadi lipat²..ketuk²..letak kat longkang..harap buat sementara ni..takder lagi sampah dan daun dibuang kat situ..grr!!!




Thursday, 27 June 2013

SAMPAH~


Assalamualaikum..

















~~~~~~~~~~~~
Skang ni musim panas..pokok kat depan umah lak tgh gugur daunnya..nanti tumbuh daun baru..kalau ari berangin..bersepah² daun masuk kat halaman..kalau dulu sapu waktu pagi jer..skang kena sapu pagi ptg..sblm ni selang dua ari..ader 2 org yg sapu dan kumpul daun² ni sumer..pastu nanti ader lori dtg punggah..skang ni dah takder..dah setahun takder..naper ntah..jadi sendiri laa yg kena kumpul dan kutip..nak harap Mila tu jgn harap laa..huh!

Mila ni keje dia memancut jer sokmo..dari dulu sampai skang tak berubah² pangainya..tak tau laa pehal asik nak menanda jer..kalah Wawa ngan Abg Ate..kalau masuk umah tu..takder lain mesti cari tempat nak pancut..mmg memetir laa Kakak..kalau pepagi bukak pintu..mesti ader laa kesan kencing dia..kat bawah rak kasut laa..kat grille laa..tepi pintu laa..bukan nak tuduh tapi biasa nampak..hangen btl menengoknya..mmg rutin pepagi kena ngemop kat depan ni sblm bebudak dtg..kekadang rasa nak tonyoh muka Mila tu ngan mop..tonyoh sampai penyek! Ahaha ;p



Wednesday, 26 June 2013

WAWA 40~


Assalamualaikum..






















GIGI~


Assamualaikum..























~~~~~~~~
Dhani antara kucen yg unik kat sini..sbb giginya berlapis..tapi tak kisah pun..sumer comey dimata Kakak..hikhik..



MINTA HUJAN~


Assalamualaikum..




















~~~~~~~~~~~~
Petang smlm..guruh asik berbunyi..dalam ati berkata pasti ujan..mmg minta ujan turun..berharap..tapi sampai malam ujan tak kunjung tiba..terjaga dlm pkl 4 pagi..terdengar bunyi ujan..Alhamdulillah..turun jua akhirnya..tapi tak lebat pun..ader laa dlm 10 minit kot..takper laa..asalkan udara bersih sket..moga cepat berakhir jerebu yg menyesakkan ini..Aaminn..