Saturday, 29 June 2013

NAK BUAT APER?


Assalamualaikum..




















Semalam..ingat lepas siap menyapu..nak setelkan keje len..2 3 ari asik terpikir jer..tapi ader aral lak..baru arini berkesempatan nak buat..kisahnya penutup longkang dicurik org beberapa tahun yg lalu..macam² dah letak utk tutup longkang tu..tapi sumer jahanam..tensen..lagi tensen bila jadi tempat org buang sampah dan daun..lama² tersumbat..geram  jer rasa..slalu laa bila sapu kat depan..Kakak kutip aper² yg ader kat dalam tu..tapi masih lagi ader yg buang..last² dah maleh..lantak laa..biar jer..kalau time rajin nak kutip Kakak kutip..kalau time tak rajin..buat mcm tak nampak..huh!

 Lama² baru sampai seru nak tutup balik..ingat nak cari besi dan simen kat tepi tu..tapi simen lak takder..nanti laa beli..guna laa aper yg ader dulu..tingat kat blkg ader jaring lama..aritu tukar jaring kat grille..tadi lipat²..ketuk²..letak kat longkang..harap buat sementara ni..takder lagi sampah dan daun dibuang kat situ..grr!!!