Tuesday, 2 July 2013

KARMILA~


Assalamualaikum..








~~~~~~~~~~
Ermm..ini hanya angan² Kakak jer..kalau laa Mila balik..rasanya tak camni pun..mesti sedih syahdu syahdan perasaannya..dah merata pegi cari Mila..masih juga tak berjumpa..sedih rasa..slalunya Mila mmg ader depan mata..jln pun kejap jer dah balik..jln pun tak jauh mana..kalau panggil kompem cepat jer datangnya..

Pagi tadi..masa bebudak buat keje skolah..kuar jap cari Mila..pusing blok ni..tak jumpa juga..tgk² tepi longkang takder juga..tetiba..nampak sekor kucen..warna coklat gelap..dr jauh nampak mcm luka..panggil dia dtg..Ya Allah sedihnya..kat bahagian kepalanya kena sporo..sedihnya tgk dia..tingat kat Dika dulu..camtu laa lukanya..ader yg baru pecah kat tinga..alahai kesiannya..terus dukung..sambil dukung airmata laju jer turun..ntah laa..ingatkan Mila lagi..tgk dia yg sakit lagi..rasa mcm Allah temukan Kakak dgnnya sbb nak suruh Kakak ubatkan..masa dukung dlm kepala tak ingat aper..hanya nak bg dia makan ubat Dika dan sembur ubat..bila sampai depan umah..tetiba die mengelupur sbb tgk byk kucen len..terus terlepas..bila panggil dia terus lari..

Masuk umah airmata turun mengalahkan air terjun..Wawa tanya pun Kakak tak layan..sedih sgt rasa..kalau nak jaga kat sini..mmg keadaan tak mengizinkan..nak rawat pulak ambik masa lama..bajet juga kena ader..tgk laa Dika tu..Ya Allah sedihnya..rasa nak abaikan ajer..lagipun bukan dia dtg sini pun..tak nampak dia takder laa sedih sgt..ati mula berkata²..lama menung tp masih tak bleh lupa muka kucen tu..kesian dia kalau tak dibantu..kejamnya laa kalau buat tak peduli..nanti dia akan sakit teruk bila sporo dah merebak dan akan mati secara perlahan²..seksanya dia..

Terus mesej kenkawan tanya pendapat..Alhamdulillah..ader yg sudi bantu utk rawatannya..syukur  sgt..tadi pegi balik kat tempat tu..tgk kucen tu ader duduk bawah pokok bunga..bila panggil tak dtg..agaknya takut kena bawak blk lagi..tetiba ader org tegur..tanya buat aper? Bila citer..katanya tu kucen terbiar yg dtg tumpang makan tido kat umah dia..kalau nak ambik laa..ermm..Kakak cakap laa tak dapat nak bawak balik..kalau saya ubatkan kat sini bleh? Org tu angguk dan senyum jer..takper laa..buat masa ni..Kakak cuba jinakkan dulu dgn bg makan sementara nak bawak pegi klinik..Kakak panggil dia Koko..harap Koko cepat jinak dan mesra..lagi mudah nak ubatkan mcm si Dika..moga urusan utk merawat Koko dipermudahkan..juga moga Mila pulang semula dgn slamat..Aaminn..