Saturday, 6 July 2013

RIZKI~


Assalamualaikum..

Semalam bawak Rizki pegi klinik..baru tau namanya Rizki..kalau Mila tak hilang..tentu Kakak tak berjumpa dgn Rizki..lepas jumpa Rizki..hati sentiasa pilu..sbb memikirkan kalau tak dirawat..sporo Rizki mungkin akan bertambah teruk..Allah Maha Mendengar..seorg kawan sudi membantu Rizki..Alhamdulillah..


Kakak menebalkan muka pegi berjumpa dgn penjaga Rizki..memula agak² jer Rizki tinggal kat situ..sbb sejak jumpa Rizki..byk kali skodeng nampak Rizki masuk kawasan umah tu..umah tu milik keluarga indonesia..nampak mcm ramai..tapi mungkin jiran² sbb umahnya rapat²..juga nampak 2 3 ekor kucen dihalaman..mesti dorg ni suka kucen gak..:)


Memang Rizki tinggal kat situ..bagi salam..seorg lelaki keluar..Kakak citer pasal nak cari Mila..tapi terjumpa Rizki..citer pasal Dika yg sakit mcm tu..bla bla bla..pjg jugak laa citer..lelaki tu byk angguk² jer..harap dia tak boring dgr Kakak citer..ehehe..last skali..Kakak mintak izin nak bawak Rizki pegi klinik..Kakak kata Rizki tak bleh ubat biasa²..kena guna ubat doktor..lelaki tu senyum sambil berkata..blehhh..( lega rasa hati )


Semalam..dalam pukul 12 tengahari..pegi umah Rizki..bila bg salam..sorg lelaki kuar..bkn lelaki yg smlm..terus dia tanya..nak ambik kucen yer? Ehehe..yer..agaknya lelaki smlm dah citer kat family dia hajat Kakak nak ubatkan Rizki..tapi Rizki takder..bila lelaki tu panggil Ki Ki..nampak Rizki datang dari bawah kete org..bila Kakak panggil..Rizki nak lari..takut agaknya sbb sblm ni penah dukung Rizki bawak balik umah..terus masukkan Rizki dalam carrier..Alhamdulillah..


Rizki tak biasa berkurung..berpusing² dlm carrier..bila sampai umah..menyembur² marah sbb nampak shomey² Kakak..lama nak tenangkan dia..tgk sporo Rizki teruk kat bahagian kiri kepala..kat mata pun dah kena..syukur kat badan takder..


Masa bawak gi klinik..Rizki diam jer..tak bunyi pun..agaknya dia tau org nak ubatkan dia..doktor injek antifungal dan bekalkan ubat..sblm anta Rizki balik..singgah umah jap ambik ubat spray yg Kakak guna utk ubatkan Andika..letak sket dlm botol spray kecik..nak bg kat penjaga Rizki supaya bleh sembur 3 4 kali sehari..


Kuar umah..Adik sibuk lak nak naik kete..haa naik laa..sampai umah Rizki..cepat jer Rizki kuar bila buka carrier..tak lama tu sorg wanita kuar..mungkin isteri lelaki yg semalam..dia ucap terima kasih..katanya sblm ni..kalau Rizki gaduh..luka²..dia letak minyak bleh baik..tapi luka ni tak baik²..Kakak angguk jer..Kakak paham..dulu pun Kakak tak tau pasal sporo ni..Kakak bg ubat spray..suh sembur 3 4 kali sehari..pastu Kakak kata nanti tetiap ari Kakak akan dtg bg ubat kat Rizki..( bukan aper..tentu dorg tak biasa nak bg ubat..lagipun Kakak nak pastikan Rizki betul² makan ubat)..wanita tu kata takper..

Kakak juga mintak maaf..harap kedatangan Kakak nanti tak mengganggu..sebenarnya segan jugak nak pegi umah org ari²..dah laa tak kenal..tapi sbb nak sembuhkan Rizki..terpaksa buat camtu..wanita tu kata takper juga..katanya nak tolong ubatkan Rizki tu pun dah syukur sgt..Alhamdulillah..

Sebenarnya tak mudah nak buat mcm ni..nak jaga Rizki kat sini mmg keadaan tak mengizinkan..harap dipermudahkan segalanya..harap juga Rizki cepat sembuh..Kakak akan cuba buat yg terbaik..doakan Kakak berjaya yer kawan²..