Sunday, 29 September 2013

TETAMU MALAM~


Assalamualaikum..


Jumaat lepas..tetamu jauh datang bertandang..Mama Asari..Mama Tatami dan Kak Keelot..:)


Kak Keelot ni ialah peminat Wawa yang


poyo..ehehe ;p








Sonok laa bebudak ni bila tetamu datang..


Lagi² bila diajak bermain..:)


Tapi yg kecik² jer laa..yg besar² lebih suka membongkang kat luar..;p


























Datang waktu malam..Tiger pun dah ngantuk..Mama Asari pun sama..ekeke ;p


Terima kasih sudi meluangkan masa menjenguk Kakak dan adik² kat sini..


Maaf andai layanan kurang memuaskan..maklum laa..memasing keje siang harinya..ehehe~

Psttt..lenkali kalau datang semenanjung..jenguk²laa kami lagi..hik² ;)


Tuesday, 24 September 2013

SATU HARI DIHARI SELASA~


Assalamualaikum..

Awal pagi tadi..cam biasa bgn setelkan jamban Moon dan yg lain..pastu bg makan dan ngemop..yg dlm umah makan awal sket..senang nanti setelkan yg kat luar pulak..masa pegi dapo bukak air..tak kuar air lak..cis! Takder air lagi..dalam 2 minggu ni dah 3 kali dah takder air..geram betul..mujur laa ader simpan..tapi leceh laa keje..sumer jadi lambat..

Tepon mak ayah bebudak sini..suh bawak air..kang senang kot sampai ptg takder air..pukul 8.30 pagi..mengajar cam biasa..dah abis blajar..skang ni buat latihan akhir tahun..tanya skolah lain buat persembahan aper..takder satu pun buat nasyid..nasyid selalunya mmg kena ader utk pembukaan..jadi Kakak ajar laa bebudak ni nasyid..:)

Tak lama tu..pasan ader kete benti depan umah..rasa cam kenal jer..eh! 


Kawan jauh datang..bawa rezeki utk adik²..bawa ubat utk Tiger juga..harap rasi..dan vitamin utk sumer..tak lupa adiah besday utk Kakak..tima kasih byk²..Alhamdulillah..:)


Kawan singgah kejap jer..tak lama tu Andika lak dtg..mcm bau² jer ader makanan..ehehe~

Dalam pukul 2 lebih..dengar anak jiran sebelah panggil..dalam nada menjerit dan cemas..dalam ati rasa tak sedap..terus kuar..tanya kenapa..katanya ader kucen masuk umah dia..tido dlm bilik..erkkkk!!

Saper pulak yg buat hal ni..terus ikut jiran masuk umah..anak jiran ni fobia ngan kucen..siap dia cakap rasa mcm nak terhenti jantung bila nampak kucen tu tido dlm bilik..Kakak pun masuk bilik..cari² panggil² tak jumpa..pastu tgk tingkap terbuka..owh..bebudak blkg laa ni..dorg kan suka panjat bumbung..nampak tingkap terbuka dorg masuk laa..haisshh..mcm² laa bebudak ni..sblm balik Kakak mintak maaf bg pihak adik²..grrr..


Petangnya pula..Kakak nak pasang aluminium ni kat tong sampah..


Tong sampah dah berkarat..bawah dah berlubang..tikus bleh masuk..sini sampah dikutip ari Selasa,Khamis dan Sabtu..kalau buang sampah..mesti abis dikeritnya..nanti bila org kutip sampah pungut..mesti bocor..kalau dah berterabur tu mmg dorg tak ambik..dorg pun nak cepat..slalu bila ari yg berkenaan..mesti Kakak bungkus semula sampah yg bocor..satu keje lak kan kena buat keje byk kali..sini tetiap ari mmg ader sampah..


Harap jer ader kucen..tapi sampah koyak tetiap ari..geram betul..makan tido jer dorg ni..tapi nak buat camner kan..tikus pun cari rezeki..ehehe..sblm ni dah takder tikus..ni baru dtg..ader laa kot dalam 2 bulan..asik lupa jer nak beli aluminium..nasib laa kan kena kena bungkus sampah slalu..kikiki~


Akhirnya siap juga pasang benda alah ni..buat ngan cikgu Waty..kira ok laa kan..asal tikus tak dapat masuk..hikhik..;p


Dah siap..kemas²..tetiba ader yg menjenguk kat pagar..Ya Allah..leganya..datang jugak si Badang ni..aritu datang..selsema teruk semula..tapi kali ni selsema dah nak baik..cuma kelaparan..


Terus ambik makanan..tgk ader ayam lebih..bg kat dia..punya lahap makan..


Bagi pulak makanan yg baru dapat tadi..kemain berselera dia makan..Alhamdulillah..dah siap makan ..bagi ubat..harap selsemanya cepat baik..Aaminn..


Dalam asik melayan Badang..tetiba ader tetamu datang..Puan Zal dan Mia..agaknya Puan Zal nampak Kakak tertonggeng² ambik gambar Badang..tu yg singgah jap..ekeke ;p


Sembang²..pastu Mia cakap..tengahari tadi..nampak anak kucen cari ibu..err..ader lagi yg buang kucen ker? Tapi tadi tak dgr bunyi pun..mungkin ader ibu dia..doa dalam ati..


Sembang² lagi..pastu dengar bebudak lari laju jer..sampai depan umah dorg benti..anak jiran yg satu lagi rupanya..sambil hulur anak kucen..katanya..Cikgu..ni ader anak kucen..hampir dilanggar kete..ermm..tima kasih..nak taknak Kakak ambik laa..sian..sore pun dah serak..


Kenalkan..ini NIA..baru daftar skolah petang tadi..:)

Tamat sudah kisah ari Selasa..camat mayam..;p