Wednesday, 12 February 2014

MAMA ASARI~


Assalamualaikum..














~~~~~~~~
Dari ari Selasa takder air..dah laa tak bg notis..skang pun takder air lagi..sakit ati betul rasa..air tangki pun dah abis..tinggal air tadahan jer sket..semalam bebudak skolah rendah balik sini..tak mandi pun..biasa lepas makan tengahari dorg mandi sbb nak pegi skolah agama pulak..kesian tgk memasing cam tak selesa jer..bebudak taska pun sama..tak mandi pun petang smlm..air guna utk cuci muka dan buang air jer..terpaksa..kang guna lebih² takder pulak air utk memasak..nak cuci blkg pun susah..grrr..

Semalam jenuh laa nak mencuci kena angkut air..masa tu air tangki ader sket lagi..tadah laa kat bilik air pastu punggah kat sinki..5 6 kali punggah dah letih..nak harap adik² kim salam laa..membuta jer kejenya memasing..agak dah lama tak buat keje berat..badan pun rasa tak sedap jer..rasa cam keje buruh  lak..ehehe~

Waktu pun rasa lambat jer berlalu..nak mkn pun tak selera..lepas bebudak sumer balik..punggah air lagi..setelkan pinggan mangkuk kat dapo..dah tu kena nyapu dan ngemop..tgh nyapu tetiba telepon berbunyi ring ring ring.."Hello..Assalamualaikum..ooo yer ker? Err..tak siap mandi lagi ni..alaa segan laa..umah bersepah..setgh jam lagi? Haa ok laa camtu..okeyyy.."

Gulp! Mama Asari nak datang..kebetulan dah dekat area sini..alang² tu nak singgah jap..aper lagi..cam ribut laa Kakak siapkan keje..Cinderella pun kalah..ahaha ;p 
Minit ke 29..Kakak dah siap pakai unipom..kikiki..yer laa kan..bukan senang org dari Sarawak nak datang sini..;)

Terima kasih sudi jenguk Kakak dan adik²..siap belikan kepsi lagi..terus Kakak rasa lapo giler..kehkehkeh..;p