Sunday, 16 February 2014

SUKA DUKA SABTU AHAD ;)


Assalamualaikum..


Jumaat malam..bawak Lulu tido dlm umah sbb esok nak mandulkan dia..tapi tak dapat mandulkan sbb ader kejadian yg tak dapat dielakkan..ehehe ;p

Pagi Sabtu..Kakak pegi jugak SPCA sbb dah janji ngan Mami n Chika..lepas anta kucen nak sarapan sesama kat umah Mak Ngah..lagipun adik² kat Rawang pun anta mandul skali..lepas anta bebudak tu gi SPCA..beli laa makanan kat kedai makan area situ..Mami beli nasik berlauk..Kakak lak beli kuih²..dan laksa..(pantang nampak laksa)..ehehe..masa nak bayar tu tgk barisan dah panjang..beratur laa..bila org depan Kakak nak bayar..urusan aper pulak ntah sorg laki dtg tanya pasal buku..pompuan yg tgh mengira tu pun bgn laa cari buku..krikk krikk..rupanya buku yg dicari bawah bakul nasik lemak..dah dapat buku..pompuan tadi sambung balik kira..dah tu laki tu belek² buku tanya lagi..kata salah tulis laa bagai..laa korg ni pehal? 

Dah laa lama tunggu..dah tu korg sibuk lak ngan hal korg..krikk krikkk..dah setel pompuan tu sambung kira..pastu org depan Kakak pun bayar..time nak bagi baki..jap yer takder duit kecik..ishhh..rasa hangen lak Kakak..dah laa nak cepat ni..Kakak pun letak laksa ngan kuih kat depan pompuan tu..tunggu jap..dia masih lagi tunggu kawannya bawak duit kecik..krikk krikk..ermmm..Kakak pusing terus kuar..lantak laa kuih ngan laksa tu..korg makan laa sendiri..tak kuasa nak tunggu..harap maaf..pestime buat camni..ahaha ;p


Sarapan kat umah Mak Ngah..sedih tgk Senin ngan Andy dipulangkan kembali..tadi Mak Ngah kata..adik lelaki arwah Pak Ngah nak jaga dorg..harap dorg rasi laa nanti duk kat Penang sana..Aaminn..

Pukul 11..kitorg gerak gi SPCA semula..bebudak tu dah sedar..masa balik..ader pulak yg membuang dalam kete..dah laa jem masa tu..terpaksa laa kitorg bernafas menggunakan insang..kahkahkah ;p


Bawak adik² Rawang gi Kg.Pandan dulu..sbb nak bawak Wawa ngan Iko gi Klinik..lega rupanya Wawa tu kurap jer..Iko mmg dah tau kena kurap..tapi dua² takleh injek kurap dulu sbb selsema..moga keduanya cepat sihat..Aaminn..

Padat rasanya jadual smlm..petang pula..cam biasa laa aktiviti menadah air..syukur semalam Mami bagi 2 kotak air minuman..syukur juga air kat depan tu ader kuar sket..kalau tak,tak tau laa..terpaksa sambung getah paip dari luar..bawak masuk bilik air bawah..tadah tadah dan tadah..dah tu nanti malam tadah lagi..tadah tadah dan tadah..bila ntah nak abis aktiviti ni..grrr..(sambil cakar² skrin)..

Pagi Ahad..masih lagi takder air..syukur tak lama lepas tu dah ader air kat sinki..kat blkg dan bilik air atas..leganya..rasa nak lompat bintang jer ngan Wawa..hikhik²..syukur Alhamdulillah..takder laa susah kalau org nak datang..nak² kalau org jauh datang..ehehe~

Tengahari tadi..Ain Hadi sekeluarga datang bertandang..terima kasih banyak² yer..siap bawak nasik dan kepsi..suka laa adik² tu..Kakak pun..ahaha  ;p ..ubat utk Wawa dan adik² pun dibawa sama..terima kasih..:))


Ameen..budak suka golek²~


Abangnya Ammar tak duk diam..suka memetik bunga ditaman larangan..ahaha ;p














Maaf andai layanan kurang memuaskan..jgn serik datang lagi yer..ehehe ;p