Sunday, 9 March 2014

DOA~


Assalamualaikum..

















Dikejutkan dgn berita kehilangan pesawat Mas..tumpang simpati pada mangsa dan keluarga mangsa..paling pilu bila melihat gambar seorg ibu bersama anak tunggalnya..harap ibu itu tabah..:'(

Hanya mampu berdoa moga Allah selamatkan dan permudahkan segalanya..Aaminn..

~~~~~~~~~~~~~


Pagi smlm masa bgn tido..rasa sakit tekak..idong pun cam ketat jer nak bernafas..dah setat bersin²..mata dah rasa panas..badan pun rasa tak sedap..cam nak demam..maleh nak ikutkan sgt..buat jer keje umah..kebetulan air ader..dapat laa cuci baju yg bertimbun tu..lega dapat cuci..kalau tak..kecik besar kecik besar jer tgk baju² tu..

Dah siap cuci baju..bawak Moon pegi klinik..Moon kencing berdarah..kadang kencing kuar setitis darah..kadang kencing byk tapi merah kalernya..sian tgk..smlm doktor kata..ader dua kemungkinan..samaada jangkitan kuman atau ader ketumbuhan..sian Moon..doktor bekalkan ubat..harap abis ubat ni..Moon sembuh seperti biasa..InsyaAllah..:'(

BUBUR DUKACITA

Malam tadi..rasa dah ok sket demam..aper tidak..asik melantak air 100+ jer..ehehe~
Dah tgh malam..rasa cam teruk semula..tekak pun makin sakit..esok kena mkn bubur laa nampaknya..makanan time demam yg best bubur,sup dan megi..hikhik ;p

Subuh tadi..sedar²..alaa masih demam..ingatkan lepas makan ubat gigi malam tadi..ok laa pagi ni..err..takper²..ini penghapus dosa..ehehe..bukan slalu pun sakit..lepas subuh gigih kuarkan bahan nak masak bubur..campak² jer masuk dalam rice cooker..sejam pastu bubur yg paling best kat alam semesta pun siap..kikiki~
Alhamdulillah..skang rasa cam ok sket..tu yg bleh masuk opis ni..ehehe ;p


Budi..dlm seminggu dua ni dah tak lekat umah..balik singgah jap utk mkn jer..dah tu merayap..liar sket..nak pegang lari..rasanya dia dah jadi Badang..grrr..dah tak perlu suap makan..dah makan sendiri..reti rupanya makan sendiri mamat ni..

Pagi tadi..masa nak bg adik² sarapan..nampak dia melepek tepi tiang..tgk muka pun cam serabut jer..rupa²nya..selsema semula..idung penuh ingus ijau pekat..nak mkn tak lalu..kena laa suapkan makan semula..ermm..pandai pulak..sakit² cari Kakak juga..kalau tak kemain lagi sombong..geram jer rasa..nasib baik Kakak sakit tekak..kalau tak mmg teruk laa kena petir..ehehe~

Cepat sembuh yer sayang² Kakak..Aaminn.. :)