Thursday, 24 April 2014

GADUH~


Assalamualaikum..














~~~~~~~~~~~
Si Otek ni..keje bergaduh jer skang ni..pagi ptg siang malam tu laa kejenya..gaduh ngan kucen jiran bernama Bollie..pagi tadi time yg lain makan..dia dah cari pasal..Bollie tu lalu jer pun..dah senget² muka dia mengekor mamat tu..cepat² halau taknak dorg gaduh..Bollie lari..Otek pun eksen laa bajet hampir menang..padahal Bollie takut kat Kakak..

Sampai depan umah jiran di kejarnya Bollie..cepat² pegang Otek..ewah² nak digigitnya pulak..haa panas laa ati..pepagi dah memekak depan umah org..balik umah ambik spray..sembur kat Otek..baru nak lari..grrr!


Wednesday, 16 April 2014

BAHAYA~


Assalamualaikum..























~~~~~~~~~~~
Bebudak blkg ni..dah pandai merayap kat ujung jalan ni..harap mereka sentiasa selamat..Aaminn..


PENYANYI~


Assalamualaikum..















Tuesday, 15 April 2014

TAK BALIK~


Assalamualaikum..














~~~~~~~~~~
Awan pun dah jarang balik umah skang ni..rasanya dah 2 minggu tak nampak muka..moga Awan baik² ajer..insyaAllah..



Sunday, 13 April 2014

SAKIT MATA~


Assalamualaikum..

















~~~~~~~~~~
Tarabas..ensem dan gemok..bila dah besar..dah taknak lepak blkg umah ni..makan pun sukati jer nak balik bebila..kdg seminggu skali..2 minggu skali..sebulan skali..sudahnya tak nampak terus batang idung..cari juga kat kat blkg ni..tapi tak berjumpa..sblm ni kalau tak balik makan..tak kisah sgt sbb nampak dia makan kat blkg umah jiran..takper laa kot dia nak berubah angin..tapi bila tak nampak mula laa risau..cari tak berjumpa..redha dan doa yg terbaik buatnya..

Dua bulan berlalu..satu petang bila nak bg makan adik² kat blkg..Ya Allah Tabas? Sebak bila nampak Tabas balik..kurus dan comot..bila dekat dia lari..dah liar..nasib baik nak makan..takper laa..biarkan jer dia makan..sambil tu Kakak bg ucapan sepatah dua kata..suh jgn jalan jauh² lagi..Alhamdulillah..sejak aritu sampai arini..Tabas sentiasa balik makan..dan slalu nampak dia lepak kat blkg umah jiran..badan pun dah gemok semula..Tabas jinak² merpati..bebaru ni sakit mata..tapi bila nak letak ubat mesti lari masuk longkang..grrr..harap cepat baik sakitnya..

Lega bila Tabas dan tak jalan jauh..terkenang kat Budi..dah dekat sebulan tak balik..Anggun juga dah lama tak balik..moga keduanya sihat² ajer walau dimana berada..insyaAllah..


Tuesday, 8 April 2014

PEDAJAL~


Assalamualaikum..




















~~~~~~~~~~~
Merata dah Kakak cari..tak jumpa pun sliper tu..sebelah jer ader..mesti dorg pedajal Kakak ni..;p