Sunday, 13 April 2014

SAKIT MATA~


Assalamualaikum..

















~~~~~~~~~~
Tarabas..ensem dan gemok..bila dah besar..dah taknak lepak blkg umah ni..makan pun sukati jer nak balik bebila..kdg seminggu skali..2 minggu skali..sebulan skali..sudahnya tak nampak terus batang idung..cari juga kat kat blkg ni..tapi tak berjumpa..sblm ni kalau tak balik makan..tak kisah sgt sbb nampak dia makan kat blkg umah jiran..takper laa kot dia nak berubah angin..tapi bila tak nampak mula laa risau..cari tak berjumpa..redha dan doa yg terbaik buatnya..

Dua bulan berlalu..satu petang bila nak bg makan adik² kat blkg..Ya Allah Tabas? Sebak bila nampak Tabas balik..kurus dan comot..bila dekat dia lari..dah liar..nasib baik nak makan..takper laa..biarkan jer dia makan..sambil tu Kakak bg ucapan sepatah dua kata..suh jgn jalan jauh² lagi..Alhamdulillah..sejak aritu sampai arini..Tabas sentiasa balik makan..dan slalu nampak dia lepak kat blkg umah jiran..badan pun dah gemok semula..Tabas jinak² merpati..bebaru ni sakit mata..tapi bila nak letak ubat mesti lari masuk longkang..grrr..harap cepat baik sakitnya..

Lega bila Tabas dan tak jalan jauh..terkenang kat Budi..dah dekat sebulan tak balik..Anggun juga dah lama tak balik..moga keduanya sihat² ajer walau dimana berada..insyaAllah..