Saturday, 30 August 2014

MAKAN~


ASSALAMUALAIKUM..


Rutin harian bila bg adik2 blkg makan..kalau dulu..bagi kat kawasan blkg umah..tapi sejak Ain@Nia asik nak membelasah jer..kena asingkan tempat makan..sbb ader satu ari tu..makanan tak luak langsung..sampai basi sbb gaul ngan wetfud..aper tidaknya..bila adik2 lain nak makan..Ain pukul..siap tunggu kat pagar tak bg dorg masuk..grrr!


Bagitau kat jiran..nak bg adik2 makan blkg umah dorg..Alhamdulillah dorg ok jer..jadi skang ni tempat makan ader 2..kat kawasan blkg umah utk Ain sekeluarga..kat blkg umah jiran utk adik2 yg lain..


Dalam ramai2..Joe slalu beralah kalau bab makan..sanggup tunggu yg lain siap mkn baru dia makan..slalu bg asing kat dia..kalau tak bgpun..mmg makanan sentiasa cukup utk dia..pandai jer dia kenyangkan perut dia bila adik2 yg lain dah makan..


Obi pulak mmg dari dulu taknak makan ngan kawan2..sejak sakit mmg dia suka makan sorg2..takper laa..asal dia senang ati..Obi slalu makan kat bawah kanopi..

Azim pulak..2 3 ari kebelakangan ni..slalu pulak dtg makan..slalu asik makan free kat umah Kak Zal..elok laa dah reti balik..tapi kenkwn tak brape kenan sgt ngan dia..sian plk menengoknya..terpaksa bg makan jauh2 sket..sabar laa yer Azim..dugaan utk kamu..;)

Skang adik2 makin kurg..Oshi ngan Syawal dah taknak balik..duk kat umah jiran ujung sana..kat situ pun ader org bg makan..penah bawak balik..tapi pegi juga..takper laa..asal korg bahagia walau di mana berada..andai satu ari nanti kamu mahu pulang..pulang laa..kamu tau Kakak sentiasa di sini..InsyaAllah..