Sunday, 28 September 2014

POTEK2 99~


ASSALAMUALAIKUM..

















~~~~~~~

Otek sakit tinga..kena "hama telinga"..biasanya taik tinga akan jadi hitam dan byk..nanti mula laa asik garu beria..pastu slalu senget jer tinga..kalau tak rawat bleh bernanah atau demam..

Bukan laa pasan jadi doktor..tapi sakit2 luaran camni..InsyaAllah bleh rawat sendiri..lagipun dah ader pengalaman rawat adik2 sblm ni..Otek blum tahap teruk lagi..kena kerap cuci dan letak ubat..arini..tgk tinga Otek dah nak baik..dah kurg taik tinga yg itam pekat tu..dah tak garu2..Alhamdulillah..

*ni pic Otek masa kena hama telinga..


SARA~


ASSALAMUALAIKUM..



















REZEKI~


ASSALAMUALAIKUM..














~~~~~

Malam tadi..mesej ngan Kak Yam..cam biasa laa citer pasal adik2..Kak Yam pun ader berpuluh ekor kucen..rasanya ader dlm 50+..meriahnya..:)

Sembang2..pastu Kak Yam kata pagi esok nak singgah jap anta makanan kat adik2..Kak Yam pun slalu bg adik2 makanan..Alhamdulillah..rezeki adik2 sentiasa ader..moga Kak Yam sentiasa dimurahkan rezeki..

Pagi tadi..cam biasa bg adik2 makan..cuci kat depan..cuci kat blkg..lepak2 ngan adik2..mmg taknak naik atas slagi Kak Yam tak sampai..sbb slalu sgt tak dgr kalau org datang..tapi biasanya kalau Kak Yam dtg..bila sampai Kak Yam akan bgtau..

Dah letih melayan adik2..kemas dlm umah pulak..dekat pukul 12..mandikan Kelly..tertanya2 juga..nape Kak Yam tak dtg lagi? Mungkin Kak Yam tak jadi dtg agaknya..sbb dah tengahari..takper laa..nanti Kak Yam mesej laa tu..

Dah nak masuk waktu Zuhur..nak naik laa..terus kuarkan adik2..tutup sliding door..bkn aper..kalau tak tutup..ader laa tu kang yg buat pangai..duduk laa atas sampai petang..siap tido bagai..kikiki ;p

Pukul 5.30 turun bawah..lapar pulak..makan jap..pastu layan Kelly..sembang2 harap Kelly cepat sembuh..tup tap tup tap..dah 6.30..siapkan makan utk adik2 pulak..bg adik2 kat depan..bg adik2 kat blkg..kemas itu ini..terus naik atas..dahtu pasan Kak Yam komen kat page bgtau siang tadi ader singgah..erkkkk!

Terus mesej Kak Yam..dah tertulis mmg takder rezeki kitorg nak jumpa..Kak Yam kata..pukul 12.50 tghari Kak Yam sampai..waktu yg sama Kakak naik atas..pastu ader sket kesulitan utk hubungi Kakak..kalau dah kat atas..dah tutup pintu bilik..panggil camner pun mmg tak dgr..sudahnya Kak Yam letak makanan adik2 kat atas tembok..

Bila Kak Yam cakap camtu..terus tengok..ehehe..ader rezeki adik2 kat atas tu..terus turun..belen makanan adik2 petang tadi ader sket lagi tak abis..buka makanan gaulkan..adik2 sambung mkn lagi..yg dah kenyang pakat tgk jer..ehehe..

Rasa nak senyum jer bila ingat..maaf yer Kak Yam..ader rezeki kita pasti ketemu..;)


HONEY & SARA~


ASSALAMUALAIKUM..





























~~~~~

Rutin harian bebudak ni..main makan tido..main makan tido..sedang2 ni mmg aktif..slalu kalau cuti2..lepak ngan dorg..sonok melayan anak2 Ain ni..tapi kena tahan laa bila jenis bergurau ganas..bleh hancur tgn dibuatnya..;p


Friday, 26 September 2014

BABAI ABG ATE~


ASSALAMUALAIKUM..















































~~~~~

Tengahari smlm..dapat panggilan dari doktor..hati rasa berdebar2..ari Khamis tu..doktor kata keadaan Abg tak ok..mkn kena suap..kena masuk air..darah pun kurang..berdoa moga Allah permudahkan urusan Abg..ikutkan pagi ni nak melawat Abg..dah janji dgn Kak Eva..tapi Allah lebih sayangkan Abg..

Doktor kata ader khabar tak baik..maaf tak dapat slamatkan Abg..Abg baru sajer meninggal sewaktu nak siapkan brg2 dia utk masuk air..Ya Allah..sedihnya rasa ati..takper laa..dah sampai masa Abg..Abg pun tak sakit lagi..seksa sgt kenangkan Abg yg kurus dicucuk sana sini..

Terus kol Kak Eva..bgtau pasal Abg..minta tolong ambikkan Abg..nanti bebudak balik..baru bleh gali kubur..pukul 6 lebih..sumer bebudak dah balik..Ammar (anak sedara) jer yg blum blk..takper..kamu ikut laa cikgu..terus ambik cangkul dan penggali..adik2 ramai yg menemani..

Rasanya adik2 juga rasa aper yg Kakak rasa..ermm..dekat pukul 7..Kak Eva sampai..tima kasih byk2 Kak Eva..slamat pulang Abg sayang..banyak kenangan bersama Abg..kalau takder Abg..Wawa pun tak wujud kat WSS ni..Abg laa yg bawak balik Wawa masa besday Kakak beberapa tahun yg lalu..tak sangka kali ni kamu pula yang ikut Wawa balik..tingat waktu Abg muda remaja..slalu gaduh sini sana..tingat Abg waktu keje jadi Bomba..tingat Kakak slalu bebelkan Abg..ermm..mcm2 kenangan pahit manis ngan Abg..

Babai Abg Ate..moga kamu tenang bersama adik2 Kakak yg lain..moga kita sumer berjumpa semula di alam yg kekal abadi..InsyaAllah..:'(