Thursday, 25 September 2014

KANOPI BARU 2~


ASSALAMUALAIKUM..




















~~~~~

Pagi tadi..pkl 7 lebih..buka kanopi..sbb Nana dah melepak atas tu..dah mendap..lagipun mud menjahit dah dtg..tu yg tak sabar nak tunggu cuti..

Dah buka..ukur2 terus jahit..dah siap jahit..dah 8 lebih..mengajar dulu..bagi bebudak buat keje skolah..terus pegi blkg jap pasang kanopi..tapi..tak muat pulak..kecikšŸ˜¤..

Sabor jer laa..3 bucu dah bleh masuk..satu tak bleh..tarik pun tak dpt..adik2 dah gelak sakan dah..grrr..buka semula..bawak masuk tetas jahitan..bebudak tadika dah nak siap keje skolah..sesambil buat keje..memasing sibuk bertanya..jakun lettew..ahaha ;p

Ajar subjek lain plk..bagi keje skolah..jahit lagi skali..dahtu terus pasang..laa..longgar laa pulakkkk! Lantak laa..ok jer ni kalau pin sket..( pujuk ati sendiri )..dah pin..rasa cam ok..masuk ngajar semula..tapi pikiran asik ingat kanopi..hmpphh!

Dah abis ngajar..rehat kejap..pukul 12 bagi bebudak makan tengahari..kemas itu ini..tingat lagi kat kanopi..tak puas ati betul laa..terus kuar buka semula..kanopi ni nak buka senang jer..nak pasang tu yg payah sket..dah siap buka..jahit semula..kali ni kalau tak ok jugak..lantak..maleh dah nak cara..( dah hangen sgt laa konon )..ahaha~

Siap jahit..terus pegi blkg..err..ujan dah renyai2..cepat2 pasang..biasa laa bila nak cepat ader jer hal..tetiba kain kanopi sangkut plk..ujan lak makin lebat..ahaha..kebetulan kawan kat dapo baru nak makan..terus kuar tolong pasangkan sama..kikiki..siap juga akhirnya..dah kemas dah kanopinya..tepi pun dah potong..macam mmg saiz betul jer..ehehe~

Alhamdulillah..adik2 selesa dah duduk bawah kanopi..:)