Friday, 3 October 2014

JOJO SI BUDAK JOHOR~


ASSALAMUALAIKUM..














Kenalkan Jojo..anak baru Kak Eva..Jojo asalnya anak kucen terbiar yg tumpang makan di umah abah Kak Eva di kampung..liar tak bleh dipegang..satu ari..kakak Kak Eva nampak kakinya ader luka kecik..blubang..mungkin digigit atau sangkut dimana2..jenuh nak tangkap tapi tak dapat2..ni antara masalah bila nak ubatkan kucen terbiar yg liar..susah bila sesuatu terjadi kat dorg..

Tak lama lepas tu Jojo tak muncul2..sangka kakak Kak Eva mungkin Jojo dah takder..tapi perancangan Allah tidak begitu..Jojo dijumpai nyawa2 ikan kat depan umah..kaki membusuk dan berulat..terus kakak Kak Eva anta ke klinik..Jojo kena duduk wad lebih kurg seminggu..

Kak Eva balik kampung..masa balik Kl..Kak Eva bawa Jojo bersama..Jojo dirawat dan kini semakin pulih..skang dah meragam bila dibalut..yer laa..tentu tak selesa..luka diletak minyak gamat..diberi antibiotik dan setiap ari disuap jeli gamat..

Malam tadi..Kak Eva anta Jojo ke sini sbb Kak Eva nak balik kampng..Jojo tak bleh tinggal kat umah sbb kena bagi ubat tetiap ari..


Siapkan tempat Jojo..ujung ceruk sana dia diamkan diri..masih takut..biasa laa..bkn tempat dia..


Pagi tadi Jojo masih cam malam tadi..tak bleh dipegang..asik nak lari2..lega dpt suapkan jeli gamat..lepas tu spray luka ngan minyak gamat..dah siap..biarkan jer dia melayan perasaan..nampak Jojo tak selesa dgn keadaan kat sini..dgn suara budak2..dgn adik2..Jojo mogok lapar..susah juga ati..


Asik menung jer..


Adik2 tegur dia buat dek jer..tapi petang tadi terkejut juga..bila Dika dtg menjenguk..Jojo bgn terus capai2 muka Dika..ehehe..agaknya dah bleh seswaikan diri..


Petang tadi..lepas bebudak sumer balik..bg makan adik2..kemas2..nyapu ngemop..dah setel sumer..baru laa dpt layan Jojo..baru bleh dipegang..agaknya sbb keadaan dah sunyi..adik2 pun takder..bila bg makan..dia pun nak makan..Alhamdulillah..harap esok Jojo tambah ok..cepat sembuh yer sayang..:)