Monday, 8 December 2014

KISAH SEMALAM~


ASSALAMUALAIKUM..






































~~~~~

Semalam pegi umah Mak Ngah..minggu sblmnya masa pegi sana..sikat2 si Leo dan Puspa..ader byk kutu..Mak Ngah pun tak pasan..tak sangka pun yer jugak sbb bebudak tu duk dlm umah..

Masa nak pegi..singgah makan jap..pastu nampak si budak oren lemah jer kat bawah meja..ermm..ni yang tak best ni..makan pun rasa tak senang..beli ayam lebih..bg mkn byk dia makan..tapi sian sakit mata dan selsema teruk..sebelah mata dah tertutup..

Bila abis makan..dia pegi jalan kedepan sket..sedapkan ati kata ok kot dia..masa nak basuh tgn..nampak dia terbaring jer..ishh! Terus ambik bawak masuk kete..tak sampai ati nak biarkan..

Pegi umah Mak Ngah..setelkan urusan Puspa dan Leo..jenuh menyikat si Leo..hangen jer dia..siap sikat letak ubat kutu..titis kat blkg leher..harap cepat ilangnya..Mak Ngah pun senang ati..kalau tak,susah ati Mak Ngah sbb tak biasa pun buat sumer tu..

Balik umah..setelkan tempat adik2 blkg..dah beli plastik tebal dgn kanvas..gantung keliling..elok siap ujan pun turun..lega..tak tempias..adik2 pun selesa..yg penting takder saper berak atas awning tu..ahaha..;p

Siap hal adik2..baru dapat belek si oren tadi..bg nama Reza jer..letak ubat mata..bagi ubat selsema..sian berak pun cair..yer laa..makan tak menentu..masa letak dlm cage..kemain lama tido..macam pengsan..agaknya tak penah tido lena sblm ni..

Moga Reza cepat sihat..Aaminn..