Saturday, 31 January 2015

NIKI~


ASSALAMUALAIKUM..























Lebih kurang 3 minggu yg lalu..ikut Kak Eva pegi opis kejap..anta makanan kat Niki..kucen terbiar yg sarat..Niki duk kat guard..nanti kalau beranak..letak dlm bilik guard..syukur laa guard baik hati tgk2kan Niki..


Skang Niki dah selamat melahirkan baby..3 ekor sumernya..tapi Jumaat lepas..Niki dimasukkan wad sbb telinganya luka..digaru..dan tak pasan lalat dah bertelur lalu berulat..sian Niki..ikutkan tak perlu masuk wad..tapi sbb cuti lama..takder saper nak tgkkan dan bg makan ubat..Niki duk wad sampai Rabu nanti..moga Niki cepat sembuh..doktor kata sayang sungguh Niki kat anak2 dia..

Nanti kuar wad..Niki akan duduk kat bilik guard semula..harap Niki dan anak2 sihat slalu..takper laa Niki..asalkan ader tempat berteduh..tapi risau juga bila anak2 dah bleh berjalan nanti..tentu bahaya dgn kete dan motor yg lalu lalang..Kakak doakan..moga ader insan yg baik hati sudi menjaga kamu sekeluarga..Aaminn..


Friday, 30 January 2015

AL-FATIHAH UTK PAK NGAH~


ASSALAMUALAIKUM..


Pejam celik pejam celik..dah setahun Pak Ngah pergi..kejap jer rasanya..Al-Fatihah utk Pak Ngah..:'(

Bermakna dah setahun juga Pak Ngah tinggalkan Mak Ngah dan anak2..anak2 yg satu waktu dulu dijaga dgn penuh kasih sayang..keputusan memberi anak2 kepada org lain terpaksa dibuat kerana keadaan tak mengizinkan utk Mak Ngah menjaga kesemuanya..

Hiba rasanya melihat  Mak Ngah melepaskan anak2..tapi itulah keputusan yg betul dan terbaik utk Mak Ngah..12 ekor semuanya..hanya Leo dan Puspa sajer yg Mak Ngah jaga skang ni..yg lain2 telah dijaga oleh insan yg baik hati..Alhamdulillah..


Leo..si gemok yang manja..buah ati Mak Ngah..


Begitu juga Puspa..sangat manja dgn Mak Ngah..Puspa yg terkenal dgn muka sedihnya..ehehe..Puspa yg disangkakan betina..rupanya Abg Long yg kacak..ehehe..;p

Kedua2nya penyeri idup Mak Ngah..:)


Darlie dan Putri tinggal bersama..dulu masa ambik..dorg kecik lagi..











Tapi skang dorg dah besar..keduanya membesar dgn sihat..








Terima kasih buat teman yang menjaga Darlie dan Putri dgn penuh kasih sayang..


Dennis dan Dillan tinggal bersama..





Tengok gambar dorg..nampak sgt dorg bahagia skang ni..




















Terima kasih buat teman yg menjaga Dennis dan Dillan dgn penuh kasih sayang..


Andy dan Senin tinggal bersama..skang duk kat Pahang..jadi kesayangan Abah dorg kat sana..


Katanya makan kuat..main kuat..bergaduh pun kuat..ehehe..


Dorg bebas kat sana..berjalan merata..tapi bila Abah balik keje..dorg balik menyambut Abah..suwitnya..;)


Tido pula..nak tido dlm bilik..kalau nak masuk dorg ketuk pintu..ehehe..dapat bayangkan hepinya dorg kat sana..

Terima kasih Abah sbb jaga dorg dgn penuh kasih sayang..


Aboo..bila tgk pic ni..mesti ramai yg sedih..sbb Aboo nampak kurus..tapi jangan pula ader yg cakap bukan2 kalau tak tau citer sebenar..

Dalam ramai2..Aboo jenis payah nak rasi dgn yg lain..masa dalam jagaan arwah pun slalu dia gaduh ngan Leo dan yg lain..bayangkan bila tetiba kena bertukar tuan..bertukar umah..tak semudah itu nak rasi kalau dah mmg jenis pangai camtu..cam si Ain kat sini..sepanjang masa nak gaduh jer..padahal jaga dari kecik..sesaper ader kucen yg jenis susah nak rasi akan paham keadaan Aboo ni..

Aboo mmg manja dgn penjaga baru..tapi tak rasi dgn kawan2 baru..slalu bergaduh..mungkin sbb tu dia kurus sket..satu lagi yg buat nampak kurus ialah bulu Aboo dah tak panjang mcm dulu..terpaksa trim sbb kena penjagaan yang rapi kalau bulu jenis panjang ni..kalau dulu..arwah dah pencen..jadi cukup masa utk memberus dan menyikat bulu Aboo..juga yang lain..

Jadi jgn bandingkan camner keadaan Aboo sewaktu dlm jagaan arwah dan penjaga baru..Aboo bkn tak terjaga..sumernya cukup..tapi Aboo yg susah terima keadaan skang ni..Mak Ngah juga tau keadaan Aboo..Mak Ngah nak ambik balik pun susah sbb takut gaduh ngan Leo macam dulu bila Mak Ngah pegi keje..

Skang Aboo bakal bertukar tuan..bukan tak sayang tapi terpaksa lepaskan sbb keadaan Aboo..moga dgn keluarga baru nanti Aboo akan rasi..moga tuan baru dapat ambik hati Aboo..dan Aboo juga akan terbuka hati menerima teman baru..InsyaAllah..


Snowy pula..baru saje pegi 5 Jan lalu sbb sakit..


Mungkin Snowy bersama Papanya skang ni..:'(

Terima kasih buat tuan baru yg menjaga Snowy sehingga akhir hayatnya..


Valli tinggal bersama Widdy..keduanya sihat dan gemok macam dulu..ehehe ;)




















Widdy ngan Valli ni berlumba2 membesarkan badan..hik2..

















Terima kasih buat teman yg menjaga Widdy dan Valli dgn penuh kasih sayang..

Moga kesemuanya sihat slalu..Aaminn..