Monday, 16 February 2015

SAKITNYA TUH DISINI~


ASSALAMUALAIKUM..











Sabtu lepas..dah selesai urusan Leo dan Puspa..bawak Chew pegi AMC utk x-ray..Isnin aritu,masa bawak Chew ke klinik Petcare utk rawat gatal2 bawah dagu..minta doktor cek skali pernafasan Chew sbb tgk Chew macam susah nak bernafas..bila bernafas ader bunyi..Chew sebenarnya dari kecik bernafas camtu..sejak dapat selsema teruk..tapi dia aktif..skang dah tak aktif sgt mcm dulu..doktor kata kena x-ray baru senang tau aper penyakitnya..

Kata doktor Chew kena bronkitis..bleh baik jika dirawat..abiskan ubat dan lepas sebulan kena datang semula..anak Kak Eva pula..si Gorgie..alah pada cuaca..bila sejuk dia akan bersin2..nafas pun kdg semput2..lebih kurg Chew juga sakitnya..





Pagi tadi..nak bg makan ubat..tapi nampak Chew cam gelisah  nak kencing..lama..ermm..dalam hati dah rasa tak sedap..kencing tak lawas laa tu..pegi dekat tgk sket jer kuar kencing..ermm..sian kamu Chew Bacca..blum baik bawah dagu..ader plk sakit bronkitis..pastu kencing pulak tak lawas..


Letak dlm cage..mengamuk2..biarkan jer sbb nak ngajar..sesekali tgk dia kencing..dah kaler merah samar..sabar laa Chew..dugaan utk kamu..abis ngajar, Along datang..bawak ke klinik Petcare..doktor kata bukan batu karang sbb pundi kencingnya kecik..jangkitan kuman..sian Chew..sedih tgk dia..tapi syukur laa makan minum masih berselera..harap Chew kuat semangat dan cepat sembuh..Aaminn..


Kelly pun sedang melawan penyakitnya..doktor kata mungkin sakit genetik..sedih tgk Kelly bila sakitnya berulang lagi..moga Kelly kuat dan cepat sembuh..

Pagi tadi..masa bagi makan adik2 kat blkg..Tarabas ader balik..Tarabas abg kepada Kelly..ader masa balik ader masa ntah kat mana dia makan..takper laa asal sihat..tapi tadi rasa sedih tgk Tarabas..nampak kat tgnnya melecet macam Kelly..kesan jilat hingga hilang bulu..tinggal kulit kemerah2an..alahai Tarabas..sedih Kakak tgk kamu..nak tangkap tak dapat..harap esok Tarabas balik..dan harap esok dapat tangkap dan rawat Tarabas..


Otek pula dah semakin baik dari selsema..dah kurg bersin dan dah tak berhingus..kahak pun dah takder..tapi si Gegirl plk dpt selsema..Dinda pula batuk2..Lulu juga selsema..Reza..Rizki..Imi dan Jack juga selsema..bersin tak sudah2..harap kamu sumer cepat sembuh cam abg Otek kamu..sian Kakak tgk kamu sumer..kalau kamu sakit Kakak pun rasa sakit..sakitnya tuh disini..