Wednesday, 18 March 2015

SABAR ITU INDAH :)


ASSALAMUALAIKUM..


























~~~~~~

Tahun lepas..Kelly sembuh dgn rawatan dari doktor..juga rawatan sampingan lain seperti mandikan dgn syampu malaseb,bagi minum air zam2..jelli gamat dan minyak ikan kod(bagi kejap jer sbb tak rasi)..

Alhamdulillah..6 bulan atau mungkin lebih..Kelly sembuh sepenuhnya..Kelly antara kucen yg sabar dgn penderitaan dirinya..dlm masa 6 bln..sakit berulang2..blum tentu kita yg bernama manusia ni kuat semangat..

Dan setelah 3 bulan lebih Kelly sembuh..penyakitnya berulang lagi..kata doktor dari darah/badan sendiri/genetik..mungkin bila sembuh..penyakitnya akan dtg semula..sentiasa berdoa moga dijauhkan..

Sakit kali ni..ikut rawatan cam tahun lepas..syampu malaseb+air zam2+jelli gamat..tapi tak nampak perubahan..malah makin melarat..tiap 2 minggu berulang alik jumpa doktor..doktor pun pening pikirkan sakit Kelly..akhirnya terpaksa bg antibiotik paling kuat..dan suntikan steroid..

Biasanya lepas 2 3 hari rawatan..kulit Kelly akan beransur pulih..tapi bila abis ubat..sakit berulang semula..kesian Kelly..kdg pilu sgt ati ni mengadap dia..nak2 bila melecet semula..dapat bayangkan pedih sgt rasanya..

Dua minggu lepas..Kak Eva belikan air Kangen..gugel khasiat2nya..cuba laa bg kat Kelly..mana laa tau bleh sembuh..minggu lepas bawa Kelly ke klinik lagi..skali lagi kena injek steroid..dan kena bg antibiotik selama seminggu..pastu doktor suh cuba bagi Kitzyme..doktor kata baik juga utk kulit..

Minggu ni hanya bg antibiotik..Kitzyme dan air Kangen..Kitzyme ni sesetgh kucen suka..sesetgh tak..cam Kelly dia suka..letak jer depan dia..abis dikunyah..dan bila tetiap hari belek kulit Kelly..rasa cam ader perubahan..Alhamdulillah..melecet kat perut mengering dan tumbuh bulu2 halus..kerak2 kat muka gugur dan terkopek..kat celah2 kaki yg bernanah pun semakin kering dan kuping dah tanggal..bulu2 pun dah mula tumbuh..syukur Alhamdulillah..mungkin dah sampai masanya Kelly sembuh kembali..mudah2an..sumer dgn izinNya..:')

Terima kasih buat teman2 yg mendoakan Kelly..juga terima kasih buat teman2 yg membantu merawat Kelly..hanya Allah sajer yg membalas jasa kalian..InsyaAllah..

~Bersabarlah..sesungguhnya sabar itu pasti indah bila masanya tiba~