Saturday, 25 April 2015

KETIKA CINTA HARUS MEMILIH~


ASSALAMUALAIKUM..


Awan mendung masih blum pegi rupanya..masih liat hendak berarak jauh..tolong laa pegi..agar mentari bisa gantikan tempatmu..


Jack..2 3 hari lepas..makan sket jer..tapi tak kisah sbb Jack suka lepak kat blkg umah jiran..jiran tu pun bela kucen..kekadang adik2 pun tumpang makan sama..mungkin Jack dah kenyang..

Tapi kali ni..bila tgk Jack..hati rasa lain..Jack sblm ni berisi badannya..tapi skang susut..sblm ni tak risau sbb Jack aktif..asik main jer kejanya..selera makan pun ok..jadi tak heran badan susut sbb adik2 lain pun ader camtu..nanti lelama naik balik badan dorg..


Petang smlm..Jack taknak makan langsung..badan pun nampak lemah..alahai sayang Kakak..suapkan AD..sket jer ditelan..suapkan air pun sama..pilunya hati Kakak..terbayang2 Adik  yang sakit dulu..hati tertanya sendiri..Ya Allah..adakah sekali lagi? Terasa masih bersisa lagi air mata melepaskan Dhani..adakah lepas ni kamu pula? 


FIP..nampaknya begitu laa sakit Jack..badan kurus..perut besar..macam Adik..FIP..virus yg menyerang diam2..bila dah teruk baru nampak sakitnya..rasanya Dhani aritu pun sama juga sakitnya..ermm..bertahan laa sayang..esok Kakak bawak pegi klinik..moga Allah sembuhkan kamu..Aaminnn..

Duhai hati..bersabarlah..ini dah ditulis dalam buku hidupmu..menjaga adik2 adalah pilihanmu dan juga janjimu..jadi hadapinya dan lunaskannya..kiranya saat begini tiba..saat dimana ketika cinta harus memilih..antara enggan dan rela..apakah pilihanmu? Adakah pilihan utkku? InsyaAllah..:'(

Andai diberi pilihan..pasti aku enggan melepaskannya..pintaku padaMu Ya Allah..berikan kesembuhan buat Jack..masih blum cukup kasih sayang yg diberi padanya..masih ader janji yg blum tertunai..masih ader impian yg blum tercapai bersamanya juga adik2 yang lain..pinjamkan lama lagi dia padaku Ya Allah..Ya Allah..tolong sembuhkan dia..:'(

Tapi..andai waktu yg terdekat ini..sudah sampai masanya utk dia kembali padaMu..rela dan redhaku akan mengiringi pemergiannya..:'(

Moga Allah sembuhkan kamu sayang..