Thursday, 28 May 2015

JAGA UMAH~


ASSALAMUALAIKUM..























~~~~~

Pagi tadi..masa duduk kat meja cikgu..terpandangkan grill kat sliding cam renggang..eh? Tapi masa tu time bebudak dtg skolah..lepas sorg..sorg yang datang..sudahnya terlupa nak tgk..

Pastu masa bebudak buat keje..baru laa pasan semula grill tu..terus kuar tgk..ermm..cam kena tarik jer grill ni..renggang..pastu kedudukan mangga pun berubah..slalu elok jer cam biasa..ni kedudukannya senget..tempat masuk kunci menghala ke kanan..ermm..macam orang nak buka jer..

Panggil Cikgu Jah..kot dia pasan masa dtg tadi..katanya tak pasan..tapi nampak cam ader cubaan org nak buka kunci..pastu Kakak pun ambik kunci..buka laa mangga tu..dahtu nak kunci balik dah tak bleh..jenuh pusing2..sampai rasa nak naik hangen jer..Cikgu Jah cuba pun tak bleh juga..dan2 tu pulak laa rosaknya..

Tepon kawan minta tolong belikan kunci baru..sbb dah mmg kompem takleh guna dah..mangga kat dapo yang sederhana besar pun ganti jugak dgn yang besar..ermm..sini ader gad yang jaga siang mlm..mungkin terlepas pandang..ntah laa..tadi dah bgtau kat dorg..moga dijauhkan dari perkara yang tidak baik..InsyaAllah..

Pesan kat adik2 depan blkg..jaga umah baik2..bukan sbb kes pagi tadi pesan camtu..mmg dah rutin sebenarnya pesan gitu..ehehe..